martes, 12 de octubre de 2010

Les portes de la percepció...

L'últim dia de classe vam parlar sobre com les drogues poden distorsionar d'una manera tan bèstia la percepció de les persones. És un tema que sempre m'ha cridat molt l'atenció i buscant, buscant, he trobat un assaig escrit per Aldous Huxley: Les portes de la percepció.
En ell, descriu les seves experiències al·lucinògenes producte de la ingestió de mescalina. El títol prové d'una cita de William Blake: "Si les portes de la percepció anessin obertes l'home percebria totes les coses tal com són, infinites".
Basat en aquesta cita, Huxley assumeix que el cervell humà filtra la realitat per no deixar passar totes les impressions i imatges, les quals serien impossibles de processar. D'acord amb aquesta visió, les drogues poden reduir aquest filtre, o obrir aquestes portes de la percepció, com ell ho expressa metafòricament.
Per verificar això, Huxley pren mescalina i escriu els seus pensaments i sentiments. El que nota és que els objectes quotidians perden la seva funcionalitat i de sobte existeixen "com a tals". Espai i temps es tornen irrellevants i la percepció sembla fer-se major, colpidora i de vegades fins a ofensiva perquè l'individu és incapaç de fer front a l'enorme quantitat d'impressions.

El que més m'ha sobtat sobre Huxley és que les últimes paraules que va pronunciar per escrit a la seva dona abans de morir, va ser que volia 100g de LSD intramuscular. Aldous deia que un moment tan important com la mort mai havia de ser afrontat sota l'estupor proporcionat pels sedants, sinó sota la claredat dels psicodèlics.

Espero que hagi estat del vostre interès.
Fins aviat!
MR.

1 comentario:

  1. Hola Marta!
    en el meu blog també vaig parlar de Huxley i a mi també em va cridar molt l'atenció el que va dir a la seva dona abans de morir...
    em coincidit en aquest aspecte!jejje

    Fins després!

    Carla García

    ResponderEliminar